Як оцінити ефективність Email-маркетингу: найважливіші показники

29.01.2016

Ефективність email-маркетингу Email-маркетинг – це розсилка листів, що дозволяє залучати клієнтів та збільшувати лояльність існуючих. Але є в цій технології низка показників, які обов'язково потрібно контролювати. Саме своєчасне спостереження допоможе вашим розсиланням не опинитися в спамі та прихильно сприйматися клієнтами. Також контроль дозволить вам заощаджувати, адже ви зможете само відстежити, які «опції» Email-маркетингу найбільш прибуткові у вашому випадку.

Звичайно, всі ці «перевірочні» рекомендації виявляються доречними лише тоді, коли базові правила надсилання електронних листів і так дотримуються. А серед них – дозвіл проходити за посиланнями, надсилання листів до HTML тощо.

6 базових показників, які потребують контролю

6 базових показників Частка спаму (spam score). Провайдери оцінюють кількість посилань усередині листа, а також наявність типових словосполучень, характерних саме для спаму. Особливо такі слова небажані у полі «Тема» - інакше 90% ймовірності, що лист не дійде до адресата, а безвісти згине у спам-фільтрах.

Коефіцієнт переглядів. Кількість переглядів Це чи не найголовніший показник, який демонструє, скільки разів ваш електронний лист відкрили. Оцінюючи його, ви можете знайти найцікавіші закономірності:

  • які заголовки привабливіші для вашої ЦА;
  • скільки всього листів відкривається з відправлених (%);
  • в який час/дні тижня ваші листи відкриваються найкраще.

Клікабельність. Це число клієнтів, які відкрили ваш лист, і перейшли за посиланням, запропонованим у ньому. Правильно скомбіновані списки розсилок та постійна Email-активність повинні призводити до поступового збільшення доходу вашої компанії. Але якщо переходів на сайт не відбувається, слід проаналізувати стан розсилки, знайти «слабкі місця» і збільшити ефективність Email-маркетингу.

Активність у певний період. Активність передплатників Варто вивчити, коли доби користувачі найчастіше відкривають посилання. Це дозволить вам так планувати відправлення листів, щоб клієнт міг відразу ж переглянути інформацію, що його цікавить.

Кількість відмов. Якщо ви виявили низький рівень переглядів вашої розсилки, варто перевірити, чи не було збоїв у роботі поштового сервісу. Якщо кількість відмов однакова і змінюється з часом, слід перевірити базу – можливо, у ній зібрано дуже багато некоректних адрес. Якщо кількість відмов постійно змінюється, варто використовувати більш привабливу інформацію в листах, щоб отримати більше лояльних клієнтів.

Частка скарг. Клікабельність Це той випадок, коли користувач отримав листа, але відзначив його як спам. Подібна поведінка користувачів може і не ставитись безпосередньо до вашої компанії. Цілком може виявитися, що у людини просто поганий день, і вона розсерджена, що доводиться часто перевіряти пошту. Або клієнт забув, що сам вирішив підписатися на розсилку новин і вигідних пропозицій.

Мінімізувати рівень скарг можна, якщо від початку використовувати підписку з підтвердженням. База клієнтів має бути сформована за їх добровільною згодою. Крім того, коли користувач переходить за посиланням, існує більша ймовірність того, що він запам'ятає ваш ресурс.

І ще один момент – численні розсилки суперечать «правилам гарного тону». Можна відразу уточнити у клієнта, як часто йому було б зручно отримувати листи та повідомлення. Але ви можете скористатися класичною схемою, надсилаючи нові пропозиції кожні 3-7 днів.

Відмови від передплати. Важливо оцінювати не лише рівень переглядів та клікабельність, а й рівень відмов. Особливо це важливо, якщо у відповідь на якийсь із ваших листів ви отримали шквал «відписок».

Аналізувати, скільки саме користувачів відписалося від ваших розсилок, варто і для того, щоб заощадити. Адже поштові провайдери беруть оплату в залежності від кількості пунктів у вашому списку – і серед них навіть ті, хто вже відмовився від розсилки. Тому варто регулярно «чистити» цей перелік та оплачувати менше.

І ще один момент – статистичні показники слід порівнювати, відстежуючи їх зміни у реальному часі. Тоді ви розумітимете, куди саме рухається ваша компанія.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019