Як оптимізація сторінок фільтрів допоможе просуванню інтернет-магазинів

29.11.2017

Правильно створені сторінки фільтрів можуть забезпечити хороший трафік, залучити людей, які вже налаштовані на покупку. Однак сторінки фільтрів рідко оптимізують, втрачаючи можливість залучення додаткового трафіку на сайт.

Завдяки фільтрам можна звузити пошук товарів в інтернет-магазині – наприклад, вибрати лише процесори Intel або сині куртки з усього асортименту.

Навіщо потрібна оптимізація?

Завдяки оптимізації сторінок фільтрів забезпечується:

  • Підвищення видимості сайту у пошуку за рахунок використання запитів низької та середньої частотності;
  • Поліпшення поведінкових факторів: кількість відмов знижується, відвідувач уважніше вивчає потрібний асортимент та більше часу проводить на сторінці;
  • Збільшення коефіцієнта конверсії: люди, які прийшли за влучним запитом, більш налаштовані для придбання.

Щоб сторінки фільтрів сприятливо впливали на видимість сайту, їм необхідна унікальна URL-адреса, а також відповідність певним ключовим запитам. Більше 50% трафіку, що конвертується в покупки, можуть приносити саме сторінки фільтрів – звичайно. За умови, що роботи пошукових систем їх помітять і проіндексують. Для цього можна використати різні способи створення сторінок.

Чотири способи створення сторінок фільтрів

Є 4 способи, всі вони працюють, але зі своїми нюансами:

  1. За допомогою Ajax . В цьому випадку відвідувач вибирає потрібну характеристику (або кілька), асортимент товарів змінюється відповідно до запитів, але сторінка не перезавантажується. URL залишається постійним чи доповнюється хештегом з елементами. У пошук такі «додаткові» сторінки не потрапляють, що вважається мінусом методу. Але є й свої переваги. Перший – виникнення дублів неможливе. Другий – пошукові роботи не витрачають краулінговий бюджет і можуть за одне відвідування переглянути більше корисних сторінок. Наприклад: site.com/rubashki/#category_id=85&page=1&path=13_85&sort=p.date_added&order=DESC&limit=24&
  2. З UTM-міткою в URL. У цьому випадку при використанні категорій фільтра формується URL, де є знак ?. За таким методом формуються нові сторінки у видачі, але можливо безліч «сміття». Серед сторінок з новою URL-адресою можуть виявитися і корисні, але більша частина краулінгового бюджету буде витрачатися даремно. Крім того, URL залишається незрозумілою для користувача, у зв'язку з чим і CTR буде низьким. Наприклад: com/cat-56/col-bck/
  3. З статичними URL. Спосіб передбачає створення адреси з латиницею, цифрами та //. Кожен із них стає унікальним, і ймовірність дублювання зведена до мінімуму. З такими посиланнями легко працювати, проте користувачеві все ще важко зрозуміти URL-адресу. Тож релевантність сторінок залишається низькою. Наприклад: http://site.com/razdel/categoriya/filter/
  4. З статичними людинозрозумілими URL. Це вдосконалений варіант з урахуванням попереднього. Назви фільтрів додають до основного URL через / та прописують транслітом. Такий запис дозволяє і пошуковому роботу, і користувачеві дізнатися, що на сторінці представлено, і тим самим релевантність підвищується. В результаті формуються посадкові сторінки з високим CTR у видачі, а посилання стають зрозумілими та легшими у роботі. Наприклад: http://site.com/platya/filter/tsvet-zheltiy. CMS інтернет-магазину не завжди дозволяє створювати людинозрозумілі URL – така можливість має бути передбачена із самого початку. При створенні інтернет-магазинів наша компанія застосовує саме цей спосіб, що дозволяє не вносити згодом редагування і не купувати додаткові модулі.

Організація системи фільтрів

Ідеально – коли на етапі розробки сайту все робиться так, як має бути. Але так відбувається не завжди. Для правильної організації сторінок фільтрів потрібно вирішити такі задачи:

  • сформувати статичні URL, зрозумілі для людей і пошукових систем хоча б для фільтрів 1 рівня;
  • грамотно організувати внутрішню перелінковку, щоб сторінки наповнювалися вагою;
  • налаштувати генерацію метатегів для фільтрів 1 рівня;
  • додати тексти із релевантними ключами.

Що відкрити, а що – закрити для індексації

Для індексації відкривають ті сторінки, які користуються просуванням. Зазвичай для індексації відкривають фільтри першого рівня, а також ті, які утворюються в результаті перетину 2 різних фільтрів. Три і більше перетину практично ніколи не відкривають, але потрібно враховувати ключові запити щодо конкретного товару.

Генерація метатегів

Можливості адміністративної панелі повинні дозволяти створювати шаблони генерації або прописувати вручну. Необхідна можливість розміщення SEO-текстів на сторінках фільтрів. Без цього неможливо забезпечити оптимізацію сторінок.

Отже, правильно виконана оптимізація сторінок фільтрів забезпечує зростання трафіку та конверсії для інтернет-магазину. Найкраще створювати для сторінок фільтрів статичні людинозрозумілі URL-адреси. Також варто відкривати для індексації лише корисні сторінки, і приріст трафіку не забариться проявити себе.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019