Як перевірити сайт перед публікацією: 38 пунктів для контролю

31.03.2017

Розробляти сайт – це одне, а "випускати його у світ" - зовсім інше. Бажаєте уникнути ганебних провалів? Перевіряйте сайт перед публікацією за нашим чек-листом.

Форма зворотного зв'язку

  • Протестуйте повідомлення про замовлення та реєстрацію для власника сайту, переконайтеся, що всі дані надходять у повному обсязі.
  • Налаштуйте автовідповідач із зазначенням реального е-майлу, щоб відвідувач міг відповісти на лист, згенерований автоматично.
  • Зробіть копію скриньки, що виключить втрату листів. Створіть альтернативний канал для отримання заявок.
  • Записуйте заявки окремо, створюючи зовнішню базу даних.

Сторінка подяки

  • Перевірте, щоб Thank You Page відкривалася після кожного замовлення.
  • Перевірте, наскільки релевантні та прості форми, де передбачається введення прізвищ та телефонів.

Тестовий майданчик

  • Тестовий майданчик після запуску «основного» сайту обов'язково має бути закритим. Краще перевірити це з іншого IP, а не того, з якого велося розміщення.
  • Відмовтеся від файрвола та robots.txt для заборони індексації. Інакше ви отримаєте недоступний для пошукових систем сайт, недоступний для індексації.
  • Краще закрити тестовий майданчик через Apach: система запросить ім'я користувача та пароль, але для авторизації не знадобиться IP.

Дебаги

Усі режими налагодження потрібно вимкнути. Переконайтеся, що ви це зробили:

  • Якщо сайт WordPress , то значення константи має бути WP_DEBUG;
  • Якщо використано інші CMS, то вкажіть у .htaccess директивах php_flag display_errors, php_flag display_startup_errors, php_flag html_errors значення off.

Кеш

  • Перегляньте дату створення кешу в chrome://cache/, де списком вказані потрібні css/js файли.
  • Перегляньте, чи оновлено всі версії файлів у вихідному коді сторінки.
  • Переконайтеся, що всі зміни після публікації відкривались без зайвих оновлень сторінки.

Проблеми з доступом

Доступ із різних браузерів

Верстати «під усе» не вийде, але якщо з іншого браузера ваш сайт бачиться як картини Кандінського, це недобре. Тому:

  • Протестуйте сайт на різному програмному забезпеченні та різних девайсах. Для тестування підійде сервіс Cross Browser Testing.

Мобільні версії

Якщо йдеться про адаптивну верстку, то й тестується вона на смартфонах – тут усе просто. А якщо сайт декстопний, то:

  • Оцініть, як добре декстопна версія масштабується на смартфонах. Правильно пропишіть viewport тег і протестуйте все.
  • Встановіть заглушку для мобільних користувачів – хай замість сайту вони бачать контакти мобільної версії.

Завантаження

  • Встановлення прелоадера – справжній порятунок для верстки з "важким" фоном, для користувачів із повільним з'єднанням. Це той випадок, коли варто зачекати, перш ніж побачити ідеальний дизайн.
  • Перевірте швидкість завантаження за допомогою стандартних інструментів розробника. Прелоадер необхідний, якщо завантаження більше 3 секунд.
  • Фавікон повинні бути під всі основні ОС, щоб у будь-якому місці і в будь-який час користувач міг зберегти сайт в закладки. Перевірте їх за допомогою Real Favicon Generator.
  • Open Graph мета-теги
  • Перевірте мета-теги через сервіс. Використовуючи правильний стандарт розмітки сторінок Open Graph, ви зможете правильно відображати прев'ю сайту в соціальних мережах при згадці посилань.

А якщо SEO буде провальним?

Що впливає на позиції сайту у пошуковій системі? Ніхто не знає. Так само як і немає інструкцій щодо збереження позицій сайту в ТОПі після редизайну або будь-яких змін. Однак можна заздалегідь уникнути «косяків», якщо:

  • Прописати редиректи для відвідуваних сторінок, а також для тих, на які ведуть рекламні посилання. Використовуйте редирект з 301 кодом через htaccess та php.
  • Прибрати "биті" посилання, тобто ті, що ведуть користувача до 404 сторінки. Перевірити наявність їх можна за допомогою онлайн-сервісів. До речі, сервіс Топвізор продемонструє й інші критичні помилки (наприклад, виділить червоним відсутність дескрипшену).
  • Перевірити через браузер наявність файлів sitemap.xml та robots.txt.
  • Пройти реєстрацію в Яндекс.Вебмайстер та Google Search Console, додавши сюди новий сайт. Інакше на індексацію можна не чекати.

Безпека

До провалів після розміщення сайту можуть призвести найбанальніші помилки безпеки. Так, якщо не закодовані е-майли, то поштова скринька власника «ламатиметься» від спаму. Рекомендації тут такі:

  • У вихідному коді сторінки потрібно перевірити, чи немає @. Використовуйте пошук: Ctrl+U для Вінди та Alt+Cmd+U для МакОс.
  • Задіяти генератор паролів для того, щоб закрити адмінку сайту. Також напишіть логін адміністратора.
  • Використовуйте Wordfence для веб-сайтів на WordPress. Цей плагін дозволить відстежувати поширені вразливості сайту, підозрілу активність, а також проводити повну автоматичну перевірку за розкладом, включаючи пошук небезпечних функцій коду. Також плагін може відстежувати трафік у режимі реального часу.

Що ще може йти не так?

Ось список факапів, які потрібно обов'язково нейтралізувати. Отже, перевірте:

  • як виглядає ваша сторінка 404
  • наявність лічильника у вихідному коді.
  • чи надходять дані до лічильника, чи надходять звіти відвідуваності до особистого кабінету.
  • що немає хардкору тестового домену: пройдіться по кількох сторінках, порівнявши рядки браузера та їхній вигляд у вихідному коді.
  • тайтл головної сторінки. У Хромі наведіть курсор на вкладку і переконайтеся, що там немає Just another WordPress site.
  • що сторінка «Hello, world!» теж видалено.

Також варто зробити таке:

  • Збережіть старий веб-сайт, поставивши перехресні посилання між версіями. Усі посилання мають добре працювати. Не хвилюйтеся - більшість консервативних користувачів рано чи пізно оцінять нові розробки.
  • Проведіть тестування навантаження. Використовуйте послуги Load Impact, щоб зрозуміти, наскільки добре сервер сприймає навантаження.
  • Подивіться, наскільки успішно файли заливаються в адмінку. Перевірте правильність створення часових файлів, у тому числі капч.

І останнє: навіть якщо ви виявили збій, не виправляйте його в авральному режимі. Адреналін та цейтнот – це, звичайно, добре, але не у випадку з сайтом. Так що виділіть достатньо часу. Інакше є великий ризик зробити ще гіршим.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019