Як попит на товари в Інтернеті залежить від сезону

27.04.2018

Бізнес може бути в інтернеті як група в соцмережах або як повноцінний корпоративний сайт . Компанія будь-якого формату будує плани із «захоплення мережі» і планує підвищення прибутку з перших днів розміщення ресурсу. Але здебільшого цим планам не судилося здійснитися на 100%. Адже дуже часто при плануванні забувають про сезонність попиту на товари та послуги.

Сезонність попиту в мережі визначається зміною кількості пошукових фраз, запитів та інтентів – потреб, які хоче задовольнити користувач під час пошуку за запитом. Так, початок весни провокує попит на насіння та розсаду, а осінь – на парасольки та дощовики. Це – найпростіший приклад того, як потреби потенційних клієнтів змінюються залежно від пори року.

Які джерела даних використовуватиме аналіз попиту

Які джерела даних використовуватиме аналіз попиту

Існує два популярні та доступні сервіси, які допомагають оцінити попит в залежності від сезону. Перший – це Google Trends, що аналізує статистику пошукової системи. Сервіс надає такі дані:

  • зміна попиту в динаміці, представлена візуально;
  • можливість вибірки статистики по регіону;
  • уточнення тематики запиту;
  • уточнення сервісу, до якого робиться запит: це може бути Ютуб, пошукова видача чи новини;
  • пошук та демонстрація подібних пропозицій;
  • порівняння різних тематичних товарів хороших і наочна демонстрація попиту у поступовій динаміці.

Але інтерес до запиту демонструється лише приблизно, а видачі за конкретними містами може й не бути.

Аналіз сезонності - Yandex Wordstat

Другий сервіс – це Яндекс.Вордстат. Він надає таку інформацію за запитом:

  • частота пошукових запитів за останній місяць;
  • використовувані «хвости» до запитів, які використовують користувачі, щоб уточнити запит;
  • статистика по використовуваних пристроях (тобто ви зможете оцінити, зі смартфонів, планшетів чи декстопів найчастіше шукають ваші товари ваші користувачі);
  • статистика з урахуванням географічної прив'язки.

Третій сервіс – AdWords Keyword Planner. Цей сервіс перебуває поза конкуренцією, однак він надає точні дані лише для тих, хто рекламується у Google AdWords.

Аналіз сезонності - Keyword Planner

Таким чином можна відстежити історію запитів, а також видачу за словами та регіонами.

Щоб отриману інформацію можна було подати наочно, знадобиться скласти звіт. Для кожного товару чи послуги знадобиться свій рядок. Потім обов'язково відзначаються URL-сторінки, контрольна фраза, за якою збирається звітність, а також відзначаються місяці з максимальною та мінімальною активністю.

Як працювати з карткою сезонності

Аналіз сезонності – зведена таблиця

Ось у якій послідовності заповнювати інформацію у підготовленій таблиці, щоб отримати повну інформацію:

  1. Первинні дані. Це тип товару, адреса сторінки і місце в структурі каталогу сайту. Є програми, які допомагають спарсити потрібні дані, але можна зробити вибірку і вручну. Спочатку заповнюють тип товару, наприклад, «жіночі офісні сукні». Потім вказуємо адресу сторінки сайту, а після цього – місце розташування у структурі, наприклад, «магазин – жіночий одяг – сукні – офісні».
  2. Вибір ключових (контрольних) фраз. Видача проглядається в Яндекс.Вордстаті з конкретного регіону. У цьому випадку можна оцінити всі додаткові ключі та різні пошукові фрази, які використовують користувачі. Слід оцінити всі популярні товари та послуги, які компанія просуває у конкретному регіоні. І для кожного регіону контрольна фраза буде найчастішою. За результатами заповнюються ще дві колонки зведеної таблиці. Це «контрольна фраза» та «частотність запиту».
  3. Вивантаження даних за місяцями. В Яндекс.Вордстаті є вкладка "Історія запитів", де демонструється абсолютна частотність за ключами помісячно. За кожною контрольною фразою потрібно заповнити стовпці за 12 місяців або за 2 роки – залежно від того, наскільки повна статистика вам знадобиться.
  4. Відразу після цього в загальну таблицю можна додати спарклайн, тобто міні-графік, що наочно демонструє коливання попиту по місяцях. Для цього в Google таблицях є спеціальна формула = SPARKLINE (). З усіх даних знаходяться місяці з максимальною та мінімальною частотністю.

Як використовувати отримані дані

Відомості щодо сезонності потрібно проаналізувати, подивитися, коли товари мали максимальний попит у минулому році, і на основі цього будувати плани на поточний період. Також отримані відомості можна використовувати, щоб розставляти пріоритети у просуванні та заповненні каталогу для нових магазинів, щоб спрогнозувати відвідуваність та прибуток на майбутній період. Також ви зможете правильно планувати та проводити рекламні акції у пік максимального попиту. Адже тепер припущення буде підкріплено реальними цифрами.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019