Як спрогнозувати ефективність SEO?

20.06.2014

Как спрогнозировать эффективность SEO

На завоювання сайтом топових позицій знадобиться чимало часу, зусиль фахівців та, звичайно ж, витрат. Вершина досягнута, трафік забезпечений, а продажу не було і немає. У чому причина? Хто винен? Чи можна передбачити такий результат наперед?

Вся правда про просування сайтів

Розкрутка – довгостроковий, трудомісткий та дорогий процес. При достатньому бюджеті бажаного результату, чи то високе ранжування чи відвідуваність, досягає переважна більшість сайтів, що просуваються, а ось очікуваного комерційного успіху – далеко не всі.

SEO може гарантувати ефективність просування та зростання трафіку, але не точну позицію (або чітко визначену кількість відвідувачів ресурсу), оскільки існує безліч непідконтрольних сеошникам факторів та обмежень.

Витрати на розкручування мають окупатися, а в ідеалі – приносити дохід. Іншими словами: прибуток від замовлень на сайті має перевищувати щомісячний бюджет на просування. При цьому слід враховувати час необхідний користувачеві для прийняття рішення: недорогі товари щоденного використання (їжа, одяг) купують стихійно, емоційно, зараз, а для придбання дорогої елітної продукції (автомобілі, нерухомість) знадобляться місяці для роздумів та порівняння пропозицій ринку.

Передбачити результат просування з найменшою похибкою може компанія, яка вже працювала у тій самій тематиці. Завдяки цьому досвіду складається більш достовірний прогноз, через який час і наскільки збільшиться трафік або які позиції отримає сайт.

Як отримати максимальний результат від SEO?

Як зрозуміти, що SEO є перспективним для конкретного ресурсу? Просування сайту, як сходження на гірську вершину, потребує часу на підготовку та спеціального спорядження. Дійте за схемою, наведеною нижче, і затіяний захід буде безпечним і успішним.

Как получить максимальный результат от SEO

Постановка мети -> Оцінка ключових слів, сайту, продукту та конкурентів -> Пошук правильних інструментів -> Грамотне просування -> Збір статистики та аналіз продажів.

  1. Постановка цілі. Для досягнення найкращого результату насамперед необхідно скласти рентабельне семантичне ядро. Грамотно підібрані ключові запити, за якими планується просування – один із перших та визначальних факторів успіху ресурсу. Далі, відштовхуємось від загальної для всіх глобальної мети – продажів, та визначаємо локальні завдання: топ 3, топ 10, зростання трафіку; збільшення середнього чека чи кількості відвідувачів.
  2. Оцінка ключових слів, сайту, продукту та конкурентів. Замовте контекстну рекламу в пошукових системах та аналізуйте ключові слова – дійсно клікабельні можна і потрібно брати у просування. Вже на даному етапі можна визначити затребуваність пропонованої продукції, якість сайту та сервісу. Чи помітно побільшало заявок на сайті? Відповідь позитивна - замовляємо послугу SEO, ні - шукаємо проблему і усуваємо її або експериментуємо з іншою групою ключових слів, а потім знову аналізуємо результат рекламної кампанії. Для покращення ефективності онлайн-бізнесу необхідно також періодично проводити порівняльний аналіз конкурентів, а отримані спостереження впроваджувати практично, покращуючи власний ресурс.
  3. Пошук правильних інструментів. Визначивши цілі та зібравши дані з реклами у пошукових системах, можна скласти чіткий план подальших дій та підібрати найбільш підходящі методи розкручування, кількість та якість зовнішніх посилань та контенту на сайті. На цьому етапі вже можна прикинути бюджет та терміни.
  4. Грамотний поступ. SEO – це щоденна копітка робота безпосередньо з сайтом та зовнішніми факторами. Усі роботи з внутрішньої оптимізації, збільшення якісної експертної посилальної маси та покращення поведінкових факторів мають бути спрямовані на підвищення лояльності користувачів та довгостроковий розвиток ресурсу.
  5. Збір статистики та аналіз продажів. Перевіряємо результат виконаних робіт. Системи аналітики дуже допоможуть у цьому питанні. Яндекс.Метрика, Google Analytics, LiveInternet – ці та багато інших сервісів при належному підході дозволяють простежити тенденцію, скоригувати подальші дії та підвищити ефективність просування сайту.

Найпростіший критерій оцінки якості SEO-робіт - конверсія, якщо відвідувач сайту здійснив лід (підписався на розсилку, оформив замовлення або залишив заявку), такий просування можна назвати ефективним.

Як убезпечити себе від зайвих витрат на розкручування сайту?

Щоб уникнути нерентабельного вкладення інвестицій у SEO та пошукову рекламу, необхідно звернути увагу на:

  • затребуваність товару чи послуги;
  • конкурентоспроможність ціни;
  • якість обслуговування відвідувачів сайту;
  • елементи, що викликають довіру у потенційних клієнтів (сертифікати якості, гарантійне обслуговування, реквізити, лояльна політика повернення товару, детальна інформація та фізична адреса компанії, фотографії співробітників та офісу);
  • інформаційний посил та заклик до дії – правильне подання товару чи послуги.

Дотримуйтесь наших порад і в жодному разі не зупиняйтеся на досягнутому. Конкуренти не сплять і також вкладають чималі кошти у свої проекти. Після виконання всього комплексу робіт із просування сайту для підтримки ефективності необхідно займатися підтримкою та покращенням досягнутих позицій та трафіку.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019