Як завантажити довгу сторінку: пагінація, «показати більше» чи нескінченний скролл?

Довгі сторінки сайту, каталоги – як їх краще завантажувати та що зручніше користувачам? Інтернет-магазини вирішують це завдання по-різному, причому для мобільних та декстопних версій сайтів рішення відрізняються.
Результати загального тестування

Якщо подивитися на найпопулярніші інтернет-магазини, то легко побачити, що для розбиття контенту найчастіше використовують пагінацію. Кнопка "показати ще" працює краще, а ось нескінченний скролл може навіть шкодити.
Користувачі зазначають, що пагінація з великою кількістю кнопок та категорій є повільною та незручною. Часто, побачивши таку розбивку, користувач вирушає, а не залишається вивчати асортимент. Зате завдяки ній користувач більше часу проводить на сторінках з категоріями.
Нескінченний скролл дозволяє переглядати вміст каталогу без перешкод. Але так увага користувача розсіюється. Виходить, що сторінка прокручується та прокручується, а жодної цільової дії не відбувається. Якщо в каталозі занадто багато товарів (понад 150), скролінг – не дуже гарне рішення, оскільки не дозволяє зосередитись. Через це також важко побачити футер, де часто міститься важлива для покупки інформація.
А ось кнопка «показати ще» популярна лише у 10% інтернет-магазинів. Хоча для її натискання слід прийняти рішення (нехай і найпростіше), тому більшість користувачів повертаються до бестселерів на початку списку. Окремим товарам у цьому випадку приділяється більше уваги, ніж при скролінгу.
Особливості використання кнопки «ще»

Найпопулярнішими технічними втіленнями кнопки «показати ще» вважаються:
- поєднання з «повільним» завантаженням у категоріях;
- на внутрішній пошуковій видачі: добре, якщо ця сторінка оновлюється автоматично на запит користувача;
- у мобайлі: тут завантажується найменша кількість товарів.
Оптимальний варіант – коли кнопка ще доповнюється уповільненим завантаженням. У цьому випадку на екран підвантажується 10-30 товарів, а після того, як користувач перегортає близько 70-80 товарів, можна виводити кнопку «показати ще». Варто розраховувати кількість товарів, що одночасно виводяться індивідуально: наприклад, для дорогих товарних категорій (типу побутової техніки) краще, щоб позицій на екрані було небагато.
Однак уповільнене завантаження так само, як і скролл, ускладнює влучення користувача до підвалу сайту. Якщо ж вчасно вставити ще, цей недолік усувається.
На сторінці внутрішньої пошукової видачі бувають найменування, що навіть не мають прямого відношення до запиту. Тому тут варто одномоментно демонструвати не більше 25-70 товарів, а решту «довантажувати» поступово. Нескінченний скролл тут не використовується. Адже швидке сканування тут не потрібне, важливо глибоке вивчення відібраних позицій.
Мобільні версії: головні нюанси

У мобайлі пагінація не піде. Насамперед тому, що сторінкою з великою кількістю кнопок важко користуватися смартфоном. Нескінченний скролл не дозволить дістатися футера, а більшість користувачів все ж таки розраховують знайти тут інформацію про компанію.
Кнопка «Показати більше» стане оптимальним рішенням, але з урахуванням деяких особливостей, властивих саме мобільним версіям:
- Невеликий обсяг екрану обмежує кількість одночасно виведених продуктів – трохи більше 30;
- прокрутити довгу сторінку пальцями незручно, тож краще короткий список;
- «Уповільнена» завантаження в мобільних версіях реалізується з утрудненнями.
Також враховуйте, що після натискання кнопки "Показати ще" користувачі можуть скористатися браузерною кнопкою "Назад". Добре, якщо користувач потрапляє на попередній список – цей момент дуже важливо передбачити.
Отже, використовуйте кнопку «показати більше» для розбиття товарів у довгих каталогах, але враховуйте, що її технічна реалізація має бути досконалою.