Яндекс та ВКонтакте: чи є життя після заборони

09.06.2017

На багатьох форумах жартували, що 16 травня потрібно оголошувати днем підвищення комп'ютерної грамотності. Саме цього дня власники ферм в Однокласниках та продавці хендмейду ВК дізналися у тому, що таке віртуальні приватні мережі та як можна обходити блокування. Пройшов майже цілий місяць після введення санкцій, провайдери таки заблокували доступ на своєму рівні. Але чи змінилося щось насправді?

Втрати охоплення

Втрати користувача у чотирьох головних заблокованих ресурсів - Яндекса, Мейл.ру, Однокласників і ВКонтакте, склали від 2 до 4 мільйонів осіб. Кількість відвідувачів скоротилася у 2-3 рази: так, якщо раніше приблизно половина відвідувачів уанету користувалася ВК, то зараз їх залишилося не більше 30%. А до Однокласників заходить утричі менше людей!

У зв'язку з такими новинами майже три тижні відвідувачі уанету активно вивчали сайти новин – щоденне охоплення збільшувалося до 150%. Зараз можна говорити, що все нормалізувалося.

Хто у виграші?

Найактивніше торгові сторінки та звичайні користувачі перебиралися на Фейсбук. Стрічка ВК рясніла повідомленнями – «я на зв'язку у Facebook». Незважаючи на те, що багато хто досі скаржиться на складний і громіздкий функціонал цієї мережі, вона отримала відчутне підживлення у вигляді нових користувачів, адже охоплення її зросло майже на 50% - з 5,5 до 7,8 мільйонів користувачів на тиждень.

Додаткових користувачів отримала і соціальна мережа Google+: першого ж дня після публікації новини охоплення збільшилося на 85%, і наступного дня тенденція до зростання збереглася.

У виграші залишилася і Opera, браузер із вбудованим vpn, який налаштовується натисканням буквально пари кнопок. Інтерес до цього браузеру виник 16 травня, і активність відвідувачів була настільки високою, що майже 2 дні підключити віртуальні приватні мережі було неможливо, вони не працювали через перезавантаження. Opera навіть відразу увійшла до ТОП-100 найвідвідуваніших ресурсів уанету – вперше за всю історію створення. І це не дивно: користувачі віком до 20 років заходили через Оперу вчетверо частіше. А ось серед тих, хто старший за 40, браузер став популярнішим у 29 разів. Втім, цьому браузеру є альтернативи - наприклад, браузер Tor, відомий складною системою шифрування, а тому працює повільно, і новий браузер FreeU, що зараз активно просувається ВК.

Але це стосується звичайних користувачів. А ось рекламодавці, зважаючи на все, взяли паузу. Активність українських продавців ВК впала майже на 90%, а на Фейсбуці реклами додалося лише на 20%. Можливо, вся річ у різниці функціоналу? У будь-якому випадку ці цифри ще змінюватимуться.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019