Запорука успіху рекламної кампанії – її грамотне планування

30.10.2015

main

Не плануючи наперед рекламну кампанію, її процес, швидше за все, буде хаотичним і випадковим. Що спричинить безрезультатність усіх витрачених зусиль. Проведення кампанії передбачає ретельну підготовку та грамотне планування. Ось основні 3 етапи:

  1. Дослідження поточного стану кампанії, аналіз трендів над ринком.
  2. Встановлення короткострокових (6 місяців) та середньострокових цілей (від 1 року до 2 років), яких можна досягти в рамках виділеного бюджету.
  3. Узгодження всіх процедур та організаційних питань.

Основний документ, який дозволить систематизувати процес – Measurement Plan або План вимірів.

Чотири бізнес-мети кожного проекту

бізнес-мети

Перший етап планування завжди індивідуальний кожному за окремого проекту. Тому одразу перейдемо до другого. Саме завдяки постановці цілей будується маркетингова стратегія клієнта. Багато маркетологів стверджують, що головне не трафік, а продажі. Для e-commerce проектів справді так. А то робити іншим?

Використовуючи Measurement Plan у роботі, можна орієнтуватися на макроконверсії: в основному це дзвінки та заявки із сайту. Їх потрібно відслідковувати, щоб розуміти, чи вирішує сайт бізнес-завдання:

  • Збільшити продажі;
  • Збільшити прибуток;
  • Збільшити лояльність;
  • Збільшити впізнаваність.

Для вирішення кожної з них використовуються різні рекламні канали:

  • Збільшити продаж + охопити гарячу аудиторію. Для цього підходить контекст, оптимізація з трафіку або фраз, використання таргетованої реклами в соцмережах. Для посилення ефекту можна додати ретаргетинг.
  • Збільшити прибуток. У хід йдуть самі інструменти. Єдине, що потрібно зосередити свою увагу на товарній аналітиці, а саме на групі товарів, яка буде більш прибутковою: з оптимальною вартістю, попитом та маржею. Чи покращилася юзабіліті сайту, перевіряємо за допомогою спліт-тестування.
  • Збільшити лояльність. На цьому етапі використовується лише поширення бізнес-пропозицій, доносячи таким чином інформацію до найбільшої кількості цільової аудиторії.
  • Збільшити впізнаваність. На цьому етапі закуповується різна медійна реклама (банери, Flash-банери, Rich-media тощо), тим самим охоплюючи широку аудиторію. Також додається ремаркетинг.

Все описане вище розміщується в брифі, де детально розписано до якого результату і за який термін приведуть заходи.

Це важливий етап на шляху досягнення наміченої мети. У брифі клієнт (не без допомоги менеджера) відповідає на запитання. На підставі відповідей спеціалісти розробляють кампанію. Планові та поточні показники заносяться до Плану вимірювань.

Оцінка результатів

Оцінка результатів

З бізнес-цілями начебто все ясно. У процесі роботи їх можна уточнювати, сформулювавши завдання, сегменти та KPI.

  • Що таке бізнес-завдання – річ зрозуміла для того, хто керує процесом. Під просто завданнями у разі розуміють дрібніші робочі процеси, допомагають зрозуміти, що потрібно продати і які ліди потрібно залучати.
  • KPI дає змогу подати результат у вигляді цифр. Найчастіше цифри висловлюють кількість чогось: продажів, дзвінків, заявок тощо.

Для того, щоб отримати найбільш точний результат, бажано мати попередній досвід. Якщо його немає, то ми можемо зробити прогноз, а чи не менш точний план.

Тут важливо розуміти різницю між «прогнозом» і «планом». За основу прогнозу беруться зразкові дані (коли статистичних даних не вистачає). Вони можуть мати значну похибку. В основу плану лягають цифри, отримані під час попередніх рекламних кампаній. Тут похибка має перевищувати 20%.

Якщо раніше досвіду налаштування цілей у GA не було, роблячи налаштування, виділяємо 1-3 місяці показників. Також обов'язково оновлюємо план вимірів, який був заповнений спочатку брифе.

Коли показники щодо e-commerce та цілей є (добре, якщо ці дані зібрані мінімум за рік), вивчаємо поточні дані щодо відібраних завдань. Це дає можливість адекватно оцінити та спланувати терміни зростання KPI у відносних та абсолютних значеннях.

Для максимального ефекту звіряйтеся з планом вимірів (достатньо разу на тиждень), щоб сфокусуватися на конкретних показниках. Таким чином, ви будете в курсі того, що відбувається, і вчасно зможете зреагувати, якщо щось піде не за планом. Іноді вже в ході кампанії клієнт виявляє бажання доповнити завдання. При цьому вони можуть суперечити спочатку позначеним бізнес-цілям. І тоді виконавець може відмовитися вносити доповнення, тим самим заощаджуючи бюджет замовника. А може свідомо розширити план вимірювань відповідно до вимог замовника.

План вимірів потрібно періодично переоцінювати, оскільки під час п'єси може бути, що потрібні серйозні коригування. Терміни переоцінки краще уточнювати одразу: це може відбуватися раз на 3 місяці, а може й раз на 6 місяців, залежно від виду бізнесу. Не потрібно боятися вносити зміни, адже рекламне середовище непостійне, конкуренція динамічна, а те, що може змінюватися в бізнес-напрямку клієнта, взагалі від вас не залежить. Головне, не забувайте про системний підхід і тоді всі цілі будуть досягнуті.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019