Брендбілдінг – останні тенденції

16.07.2014

Брендбилдинг – последние тенденции

Що ви знаєте про бренд-стратегію? Як думаєте, чому приділяють більше уваги користувачі рунету під час вибору компанії-виробника товарів? Ви вже знаєте, як використовувати персоналізацію продукції для користі бренду? Чи не можете дати чітких відповідей на ці запитання? Нічого страшного, адже ми є, ми про все вам розповімо :)

Портрет середнього споживача

Портрет среднестатистического потребителя

За даними останніх досліджень, рунетівська аудиторія має особливий психотип, відмінний від західного, що не дивно.

  1. Патріотизм . Більшість споживачів віддають перевагу вітчизняній продукції зарубіжній, якщо справа стосується продуктів харчування, банків, меблів і навіть ювелірних виробів. 50% опитаних вважають, що в цьому сегменті бренди рідної країни краще розуміють їхні потреби та сподівання. У той же час, троє з чотирьох покупців віддадуть перевагу закордонній електротехнікі, автомобілям, косметиці та модному одягу.
  2. Вибірковість . Якість понад усе. Так-так, за даними статистики 70% споживачів готові платити більше за виріб без вад та бездоганно надану послугу.
  3. Вітреність . Користувачі рунета дуже непостійні у своїх пристрастях до певного бренду. 75% опитаних завжди пробують щось нове. По-справжньому лояльних клієнтів набереться близько 10%.
  4. Комунікабельність. Виявляється, ми з вами більш балакучі, ніж наші побратими через океан або Західну Європу і з великим ентузіазмом розповідаємо про свої переваги, причому не тільки в інтернеті.

Робимо висновки. Вітчизняні компанії повинні кинути всі свої резерви на покращення якості продукту, а закордонні – на вивчення загадкової слов'янської душі :) Виробники повинні постійно оновлювати лінійки продукції, щоб тримати свого потенційного клієнта в тонусі і не дозволяти йому навіть думати про пошук новинок у конкурентів. Особливо актуально для брендів, що розповсюджують свої товари або послуги на території України напрямок SERM (у тому числі робота з відгуками).

Персоналізація бренду

Персонализация бренда

Західні маркетологи давно та успішно використовують прийом персоналізації бренду для презентації високотехнологічної, цифрової та іншої специфічної продукції, складної для сприйняття. Наприклад, процесор для смартфонів та планшетів, на який далеко не всі споживачі звертають увагу при виборі нового гаджета, одна західна рекламна компанія перетворила на дракона. Швидкий, розумний, мультизадачний, симпатичний та доброзичливий «звір» підкорив серця аудиторії. Споживачі виявили бажання побачити міфічну істоту у нових рекламних роликах і навіть у відеогрі. Впізнаваність бренду підвищилася на 28% і виявилася в стрімкому зростанні пошукового трафіку і, звичайно, стабільних продажах.

Ті самі методи використовуються і у сфері послуг. Багато брендів вигадують корпоративного героя, наділяючи його якостями близькими за духом філософії компанії.

Активне впровадження сучасних технологій

  1. Мобільні версії всього, що завгодно: сайтів, спеціальних додатків, реклами. Для гармонійного розвитку бренду і планомірного збільшення продажів немає краще кошти, ніж крокувати в ногу зі зростанням популярності гаджетів.
  2. Інтернет-відео як основа рекламних кампаній – правильне рішення популяризації бренду. Талановиті ролики не перший рік викликає живий інтерес у користувачів. Слід врахувати, що потенційні клієнти віддають перевагу безлічі коротких і навіть коротеньких відео. Ефективність роликів у своїй слід вимірювати за кількістю переглядів, а, по реальної залученості споживачів.
  3. Ґрунтовний контент-маркетинг із використанням платних та власних медіа-каналів для створення сприятливого контексту. При цьому слід приділяти особливу увагу візуалізації інформації, оскільки в такому вигляді контент краще сприймається і охоче поширюється користувачами.
  4. Соціальні мережі , як і раніше, допомагають компаніям розширювати сфери впливу та завойовувати нових клієнтів. Особливу увагу варто приділити щодо нових ресурсів, поки що слабо освоєних брендів: Vine, Snapchat, WhatsApp, WeChat, KakaoTalk, Pheed, Kik.
  5. E - mail маркетинг має бути націлений на максимальну відповідність потребам потенційних клієнтів, тут не обійтися без персональної таргетування та унікальних, індивідуально підібраних пропозицій.

Людина – основа всіх стратегій

Человек – основа всех стратегий

Саме на переваги та звички споживача, користувача, улюбленого клієнта та спираються всі успішні стратегії іменитих брендів. Навіть якщо бізнес середній, малий або зовсім крихітний і не зможе скласти конкуренцію мастодонтам вітчизняного ринку, то цей головний тренд обов'язково потрібно взяти до уваги.

Багато компаній вже зараз намагаються завоювати серця народжених на початку 90-х – середині двохтисячних років, так званого покоління Z. У недалекому майбутньому саме на них орієнтуватимуться бренди, як на економічний фундамент власного добробуту. Для компаній, чиєю цільовою аудиторією вже зараз є ці підлітки, не зайвим буде знати, що «зеди»:

  • довго роздумують перед покупкою через свої невисокі доходи;
  • частіше обирають доступ до продукту, а не сам продукт (струменева музика, радіо, відео);
  • не поділяють світ на офлайн та онлайн, тому що інтернет та цифрові технології давно і міцно вкоренилися у їх повсякденності.

Придивитися до звичок цього покоління слід вже тому, що за ними можна буде скласти приблизний портрет потенційного майбутнього клієнта.

Просунуті компанії наголошують на емоційну складову вибору бренду і відповідно на вірусний маркетинг. Закликаючи до загальнолюдських проблем і уподобань, вони стимулюють цим природне поширення інформації про компанію. В ідеалі реклама подібного штибу має приносити не лише утилітарну, а й моральну користь клієнту. Саме тому багато компаній опосередковано розкручують свою продукцію, беручи участь у благодійних акціях.

Успішні бренди діють відразу по кількох рекламних каналах для тіснішої, безперервної взаємодії з клієнтом, тому для досягнення найкращого ефекту необхідно використовувати максимум можливостей.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019