Найважливіші показники ефективності для власника інтернет-магазину

13.11.2014

Важнейшие показатели эффективности для владельца интернет-магазина

Усі мріють про постійний позитивний приріст трафіку та замовлень на власному ресурсі. Для досягнення цієї заповітної мети необхідно періодично відстежувати ресурси KPI (Key Performance Indicators) – ключові фактори, що демонструють динаміку розвитку бізнесу. Давайте обговоримо параметри, на які слід звернути увагу насамперед.

Розглядаючи будь-які дані статистики, власник інтернет-магазину повинен задаватися двома питаннями.

  1. Які цілі має сайт?
  2. Що вважатимуться показником успіху?

Трафік

Трафик на сайт

Необхідно аналізувати кількість користувачів на сайті за кількома періодами: день, тиждень, місяць. Отримані дані покажуть моменти сплесків та падінь відвідуваності, допоможуть визначити їх причини, а також скоригувати маркетингову стратегію.

Моніторнг сайтів конкурентів (на їх ресурсах можуть бути відкриті лічильники статистики) дасть загальне уявлення про відвідуваність майданчиків певного сегменту. Виходячи з отриманих даних, можна намітити цілі для власного сайту – конкретну кількість відвідувачів.

Джерела трафіку важливі для оцінки економічної ефективності каналів залучення потенційних клієнтів:

  • соціальні мережі;
  • SEO;
  • контекстна реклама тощо.

Необхідно відстежувати віддачу кожного маркетингового інструменту за кількістю замовлень та залучених користувачів. На дієвіші канали слід виділяти більший бюджет і навпаки. Намагайтеся оптимізувати менш ефективні джерела, підвищити їхню користь для онлайн-бізнесу.

Перегляди певних розділів та сторінок

Які сторінки найпопулярніші, як часто їх відвідують і коли. Товарні переваги потенційних клієнтів мають відкрити вам очі на ефективність їх взаємодії з сайтом. Наприклад, користувачі не знаходять розділи з акційними товарами та розпродажу. Можливо, справа в алогічній архітектурі та незручній навігації ресурсу. Подумайте над цим, спробуйте абстрагуватися та поставити себе на місце користувача. Чи все зрозуміло та просто? Ні? Що ж, значить, час робити редизан – створювати окремий розділ зі спеціальними пропозиціями, помітний та привабливий для відвідувачів.

Кількість переглянутих сторінок та час перебування на сайті

Количество просмотренных страниц и время пребывания на сайте

Два цих показника взаємопов'язані, вони відображають ступінь зручності сайту. Плутана навігація та тривала швидкість завантаження розділів можуть спричинити великий відсоток відмов. Задля достовірності аналізованого аналізу важливо враховувати кількість товарів у замовленні та обсяг асортименту. Чим більше ці значення, тим довше відвідувачі проводять на сайті, переходячи на безліч сторінок. Специфіка товару також має бути прийнята до уваги, для ухвалення рішення про купівлю недорогої продукції широкого вжитку можуть знадобитися лічені секунди.

Сторінки виходу

Страницы выхода с сайта

Коли і де користувачі вирішують залишити сайт? На сторінках із ціною товарів? В кошику? На сторінці обов'язкової реєстрації, що передує завершенню замовлення? Низька конверсія певних сторінок може бути зумовлена різними факторами. Головне зрозуміти причину та усунути її якнайшвидше та ефективніше.

«Вартість» покупця

Розрахувати доходи простіше простого: від показника прибутку необхідно відібрати витрати на рекламу. Чи отримали негативне число? Капітан Очевидність сказав би, що ваш бізнес не на висоті, але ми цього говорити не будемо, а одразу перейдемо до порад :)

  • скорочення рекламного бюджету;
  • відмова від певних каналів залучення відвідувачів;
  • оптимізація рекламних кампаній.

Середній чек

Вважаємо показник - прибуток від продажу за певний період ділимо на кількість замовлень. Звичайно, чим більше цифра, тим краще. Збільшити середній чек можна у різний спосіб: пропонуючи супутні товари в кошику, за допомогою ретаргетингу або e-mail маркетингу, стимулюючи купівельний інтерес безкоштовною доставкою або знижками за покупку на певну суму.

Покинуті кошики

Причинам цього явища ми присвятили окрему статтю , а боротьбі з низькою конверсією кошика – інший опус у нашому блозі. Для всіх, кому ліньки переходити за посиланнями і читати багато літер, тут же згадаємо кілька цінних порад.

  1. Якнайчастіше перевіряйте справність кошика.
  2. Максимально спростіть процес замовлення.
  3. Впроваджуйте в життя нові ідеї щодо оптимізації оформлення покупки.
  4. Використовуйте e-mail маркетинг та ремаркетинг, щоб повернути відвідувачів на сайт та стимулювати їх здійснити покупку.

Гості, що повернулися на сайт

Вернувшиеся на сайт посетители

У старожилів ринку Ecomerce має бути високий показник повернення, він вказує на зацікавленість цільової аудиторії. Повернути відвідувачів на сайт допоможе привабливі програми лояльності та розширення асортименту. Невеликий відсоток повернень може спостерігатися в інтернет-магазинів, що спеціалізуються на товарах тривалого використання (нерухомість, автомобілі тощо)

Все описане вище необхідно переглядати та перевіряти якнайчастіше. Порівнюйте показники за попередні періоди, тестуйте нововведення на сайті, не бійтеся змінюватись і пробувати, виробляючи власний рецепт успіху.

Останнє в нашому блозі

Інтернет маркетинг
04.11.2019